søndag 7. oktober 2012

Things to do when in Tromsø

På farten igjen, ny jobbreise stod for døren tidlig dag morges. Er nemlig i tidligste laget å stå opp klokka 06.45 en søndag morgen for å rekke første fly til Oslo, for deretter å sette kursen mot Nordens Paris, Tromsø. Heldig med det nord-norske været var jeg også denne søndagen.



Som vanlig - pakket ned joggesko og klær i tilfelle det skulle snike seg inn noen timer på kveldstid etter at jeg hadde skrevet ferdig saken, som i dag var Tromsdalen-Bryne.



Ankom Tromsø i 12.30-tiden , kjapt ned på hotellet, litt research før jeg dro avgårde på kamp, men ikke uten å ha fått i meg en kaffe mokka først. Tromsø har så mange koselige kaffebarer - det kryr av dem.


Vel tilbake fra kamp, som ikke var noe å skrive hjem om, men som likevel måtte gjøres, var det litt sånn skal-skal ikke ut å løpe. Klokka nærmet seg 20, og det var bekmørkt ute. Men da jeg kastet et blikk ut hotellvinduet og så den opplyste broa over til Ishavskatedralen, og på forhånd hadde sett at det var gang- og sykkelsti begge veier, var det bare å snøre på seg joggisene for en litt kort tur. Tross alt bedre enn ingenting.


Måtte stoppe på broa for å knipse noen bilder med iPhonen, derav den dårlige kvaliteten.

Vel over broa, tok jeg til høyre og løp et stykke bortover sletta  - fulgte den blå linja på asfalten, som jeg antar er løypelinja til Midnight Sun Marathon. Løp tilbake samme vei som jeg kom, og da jeg kom midt på broa, så jeg et annet MSM-tegn, tallet 22 - 20 kilometer igjen til mål, altså.



Ikke for denne dama en sen søndagskveld. Økte tempoet de siste to kilometrene, og noterte 6 km med 5.30 som gjennomsnittsfart etter en heller rolig start.

Kommer gjerne igjen for å løpe hele løypa - men kildene jeg traff på i dag advarte mot dårlig vær de siste årene. En midtsommernatt med regn og sludd i kastene... Har vært i Tromsø fire ganger, og fremdeles tilgode å støte på dårlig vær...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar